Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji , jestem w trakcie sprawdzania uprawnień gdyż niektórzy użytkownicy nie mogą pisać postów , wszelkie błędy proszę raportować na rafisagatm@gmail.com
Z Poważaniem Rafał Lenarczyk

Magnez

Odżywianie, regeneracja, zapobieganie kontuzjom - zdrowie fizyczne i psychiczne pomoże nam cieszyć się lepszymi wynikami i jeździć wiele, wiele lat.
Metalman
Posty: 38
Rejestracja: 27 grudnia 2014, 19:32 - sob

Magnez

Postautor: Metalman » 29 grudnia 2014, 16:37 - pn

Cześć,

ktoś doradzał mi w zeszłym sezonie, by wspomagać się magnezem przed dłuższymi trasami - nie łapią wtedy skurcze.
W TV z kolei dwoją się i troją - ten magnez ma 2 razy więcej magnezu - ten z kolei wchłania się 2 razy szybciej - a ten jest jeszcze w zestawie z nożem i widelcem itp.
Pytanie: Czy, kiedy i jaki magnez stosujecie? Który polecacie, a który raczej nie bardzo?

Pozdrawiam :).



Kriss
Posty: 2
Rejestracja: 25 grudnia 2014, 01:31 - czw

Re: Magnez

Postautor: Kriss » 30 grudnia 2014, 10:40 - wt

Witam wszystkich

Ze swojego doświadczenia z magnezem potwierdzam, że magnez świetnie wpływa nie tylko na to żebyś nie miał skurczy ale też na prawidłową i wydajną pracę mięśni.
Zapotrzebowanie dzienne na magnez jest bardzo indywidualną sprawą i zależy od organizmu i od tego ile np. kawy wypijasz od ilości wysiłku, wieku itd. Na preparatach magnezowych często podawane jest dzienne zapotrzebowanie na magnez np. %ZDS - procent realizacji zalecanego dziennego spożycia, lub też RDA.
Należy wiedzieć przy wyborze preparatu ,że ilość magnezu to nie wszystko - ważniejsza jest forma magnezu. Magnez sprzedawany nam znajduje się w formie organicznej i nieorganicznej. I tylko ten w formie organicznej jest dobrze przyswajalny przez organizm. Formy organiczne to: cytrynian magnezu, mleczan magnezu, glukonian magnezu, dipolan czy asparginian Formy nieorganiczne - węglan magnezu. stearynian magnezu, chlorek magnezu ( to wyjątek, bo dobrze jest przyswajalny), siarczan magnezu, stearynian magnezu. Są jeszcze reklamowane chelaty które są lepsze niż nieorganiczne ale daleko im do organicznych.
Należy wspomnieć, że często do magnezu dodaje się witaminę B6 która zwiększa przyswajalność magnezu o ok. 30%. Ale co z tego jak przyswajalność nieorganicznych magnezów nie przekracza 10% ? Dla przykładu magnez w formie cytrynianu jest przyswajalny w 90%
A na co nie zwracać uwago przy wyborze magnezu? Na pewno na reklamy i bełkot marketingowy. Trudno jest jednoznacznie polecić jakiś konkretny preparat ponieważ jest tego bardzo dużo na rynku i opakowania szybko się zmieniają. Panie z apteki nie są w stanie spamiętać składu tego wszystkiego więc proszę porady farmaceutów traktować z przymrużeniem oka. :)

Obecnie stosuję tabletki z magnezem które nazywają się MagMax B6 - regularnie, natomiast kiedy jadę na rower to zawsze awaryjnie mam ze sobą ampułki zawierające magnez w płynie MAGNESLIFE firmy Nutrend.

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam

emer
Posty: 1
Rejestracja: 31 grudnia 2014, 18:36 - śr

Re: Magnez

Postautor: emer » 31 grudnia 2014, 18:47 - śr

Codziennie biorę, a na tydzień przed maratonem zwiększam dawkę (+ potas).
Bezpośrednio przed maratonem większa dawka Anticramp z Nutrendu, no i biorę na sam maraton Magneslife Nutrend (biorę w mniej więcej w 1/3 dystansu przy GIGA).

przy okazji pierwszego postu pozdrooofka od emer (MR) ;)

Luk33
Posty: 4
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 14:29 - czw

Re: Magnez

Postautor: Luk33 » 22 stycznia 2015, 15:05 - czw

Nie ma badań, które potwierdzają, że magnez zapobiega powstawaniu kurczy wysiłkowych. W moim przypadku to się sprawdziło, bo próbowałem różnych preparatów i guzik. Najistotniejsze jest przygotowanie fizyczne. Organizm przygotowany i przyzwyczajony do danego wysiłku/dystansu jest najlepszym lekarstwem. Niestety zawody mają to do siebie, że zawsze jedzie się ponad siły i dlatego kurcze mogą mieć najlepsi.

diora
Posty: 2
Rejestracja: 10 lutego 2015, 12:46 - wt

Re: Magnez

Postautor: diora » 11 lutego 2015, 11:18 - śr

Magnez podstawa, gdy się ćwiczy.

Ajlar
Posty: 1
Rejestracja: 13 kwietnia 2015, 09:10 - pn

Re: Magnez

Postautor: Ajlar » 13 kwietnia 2015, 09:13 - pn

Wiadomo, ze przy cwiczeniach i wysilku fizycznym trzeba sie wspomagac, zazywajac magnez. Sam zazywam Chela-Mag B6 - polecil mi go moj kumpel - lekarz POZ. Ponoc bardzo dobrze sie wchlania i utrzymuje w organizmie.
Pozdrawiam


Wróć do „Zdrowie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron