Forum zostało zaktualizowane do najnowszej wersji , jestem w trakcie sprawdzania uprawnień gdyż niektórzy użytkownicy nie mogą pisać postów , wszelkie błędy proszę raportować na rafisagatm@gmail.com
Z Poważaniem Rafał Lenarczyk

Punktacja rankingu Pucharu Polski

Propozycje, postulaty, uwagi, komentarze i konstruktywna dyskusja na temat regulaminu Pucharu Polski
Arek
Posty: 25
Rejestracja: 29 stycznia 2015, 18:43 - czw

Re: Punktacja rankingu Pucharu Polski

Postautor: Arek » 24 października 2015, 08:53 - sob

Popieram w całości propozycję Remka odnośnie dystansu Ultra. Zawalony maraton(gorszy dzień, defekt roweru itp.) na każdym innym dystansie niż Ultra jest do odrobienia na innych zawodach a jeśli ktoś nie może przyjechać na maraton Ultra to może zapomnieć o liczeniu się w klasyfikacji PP. Dobrym rozwiązaniem byłoby jeszcze podanie przed sezonem gdzie i ile będzie maratonów Ultra. W edycji 2015 dopiero pod koniec ukazała się informacja o tym że w Rewalu będzie dystans Ultra co dla wielu uczestników było zaskoczeniem.

Pozdrawiam
Arek



amator
Posty: 1
Rejestracja: 26 października 2015, 23:29 - pn

Re: Punktacja rankingu Pucharu Polski

Postautor: amator » 26 października 2015, 23:59 - pn

Ja także zgodzę się z tym że punktowanie ultra jest nie sprawiedliwe. Nie każdy może wszędzie pojechać a jak akurat jest to ultra to zapomnij o generalce. No i brak info. gdzie będą maratony ultra. Każdy maraton w kalendarzu powinien mieć info. że będzie ultra. A drugie to po co robi się klasyfikację o której się poźniej zapomina. Oczywiście chodzi mi o klasyfikację górską.

Ireneusz L
Posty: 40
Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 18:34 - wt

Re: Punktacja rankingu Pucharu Polski

Postautor: Ireneusz L » 30 października 2015, 09:23 - pt

Moich wyników nie poprawi żaden regulamin, więc mogę spojrzeć obiektywnie.
Po pierwsze proponuję odejść od zapisu "połowa plus 1", bo w przypadku nieparzystej liczby wyścigów jest on niejednoznaczny. Trzymając się ściśle jego litery należałoby w tym roku liczyć siedem i pół wyniku a nie siedem. A jeśli milcząco zakładamy, że nie dzielimy wyniku przez dwa, to dlaczego liczymy siedem a nie osiem?
Regulamin modyfikuje się co sezon, więc znając liczbę wyścigów nic nie stoi na przeszkodzie zapisać ile dokładnie najlepszych wyników się liczy. Albo ilość wyników określić jako "|n/2|+1" (część całkowita z połowy plus jeden).
Propozycje "górską" Remka popieram. Szczerze mówiąc dziwię się, że tak już nie jest od dawna. Ale ponieważ diabeł tkwi w szczegółach, tu również zapis musiałby być precyzyjny. Np. dla 2015 roku mógł był być taki: "Do klasyfikacji generalnej zalicza się punkty zdobyte przez uczestnika w siedmiu najlepszych dla niego maratonach, w tym co najmniej jednym górskim. Jeśli uczestnik nie startował w żadnym maratonie górskim do klasyfikacji liczy się sześć najlepszych dla niego wyników." Programistom liczącym na bieżąco punkty trochę to skomplikuje algorytm, ale oni i tak nie mają lekko.
Rozumiem też intencje Remka w kwestii ultra. Chodzi o zmniejszenie wpływu pecha na wynik końcowy. Zakładam też, że w ogólnym przypadku nie ma to być skopiowanie zasady |n/2|+1, tylko (przy starcie we wszystkich ultra) obligatoryjne odrzucenie JEDNEGO najsłabszego wyniku (ale już nie dwóch jeśli by w sezonie było pięć wyścigów ultra).
Ale nawet przy takim doprecyzowaniu zapisu jestem przeciwny. Bo (diabeł tkwi w szczegółach), powiedz mi Remek, jeśli w 2015 przejechałbym siedem wyścigów w tym trzy ultra, to co zrobiłbyś z moim trzecim wynikiem ultra? No co? Zero punktów? Naturalną konsekwencją zapisu o odrzuceniu jednego wyniku ultra byłoby rezygnacja ze startu w ostatnim takim wyścigu, bo z pewnością zyska się więcej na mini (!). Robi się absurdalnie.
Zostawmy tak jak jest, przypadki losowe niestety od zawsze miały, mają i będą miały wpływ.
A jeśli chodzi o doprecyzowanie kalendarza, to pełna zgoda - rozpiska dystansów powinna być znana z chwilą ogłoszenia terminów wyścigów. To kamyczek do Pana Marka.
Pozdrawiam

Ireneusz L
Posty: 40
Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 18:34 - wt

Re: Punktacja rankingu Pucharu Polski

Postautor: Ireneusz L » 30 października 2015, 20:31 - pt

Jeszcze o odrzucaniu jednego najsłabszego wyniku z dystansu ultra. Obrazowo. Wyobraźmy sobie, że w nowym sezonie, jest jak w 2015: 13 wyścigów w tym 3 z dystansem ultra. Remek z Arkiem startują w 7 wyścigach. Zbieżność imion przypadkowa :-). Za każdy start zgarniają pełną pule punktów. Remek pojechał 3 x ultra plus 4 x giga, a Arek 2 x ultra i 5 x giga. I w rezultacie, stosując propozycję z pierwszego postu tego wątku (jeśli dobrze ją zrozumiałem), Arek na koniec ma 3 tysiące punktów więcej od Remka. Sprawiedliwie?

remiorn
Posty: 7
Rejestracja: 11 czerwca 2015, 14:18 - czw

Re: Punktacja rankingu Pucharu Polski

Postautor: remiorn » 02 listopada 2015, 15:16 - pn

Irku. W każdym przypadku znajdziesz sytuację, która zasugeruje, że punktacja nie jest sprawiedliwa. Ostatecznie najważniejsze jest to, żeby regulamin był jednoznaczny i znany z wystarczającym wyprzedzeniem. Później i tak jeśli chcesz walczyć o klasyfikację generalną, to dopasowujesz swój kalendarz startów do kalendarza maratonów i regulaminu. A wracając do dylematu postawionego przez Ciebie, to niezależnie od tego, że wygląda to absurdalnie na pierwszy rzut oka, wygrałby Arek i byłoby to sprawiedliwe. A dlaczego? Obaj zawodnicy znali regulamin i startując obaj się na niego zgodzili. I zgodnie z regulaminem Arek zdobyłby więcej punktów.

Andrzej 54
Posty: 2
Rejestracja: 03 listopada 2015, 10:29 - wt

Re: Punktacja rankingu Pucharu Polski

Postautor: Andrzej 54 » 03 listopada 2015, 10:36 - wt

Co do pomiarów szerokości opon. Jakiekolwiek pomiary stosowane do potwierdzania zgodności z prawem (regulaminem) powinny być wykonywane przyrządem legalizowanym. Każdy inny sprzęt można zakwestionować. Suwmiarki nie są drogie! Pozdrower!

Ireneusz L
Posty: 40
Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 18:34 - wt

Re: Punktacja rankingu Pucharu Polski

Postautor: Ireneusz L » 04 listopada 2015, 00:23 - śr

Remek, masz rację, że regulamin jest jeden dla wszystkich, myśląc serio o generalce trzeba go znać i dobierać strategię startów. I regulamin powinien możliwie skutecznie eliminować wpływ pojedynczych zdarzeń losowych. Ale przecież w opisanym dwa akapity wyżej przypadku hipotetyczny wynik, o 3 tys. pkt. gorszy, mógłby też być skutkiem pecha - kiedy w ostatnim wyścigu w sezonie wybierasz brakujący Ci piąty dystans giga i (jak bodaj w tym roku w Choszcznie) łapiesz nienaprawialną awarię. Nie jestem więc przekonany, ale jeśli Twoja propozycja przejdzie, nie zmartwię się zbytnio - w tym roku przy takim sposobie liczenia punktów trochę bym zyskał. Bo w Świnoujściu pogoda mnie zmogła po dwóch kółkach. Straciliby ci, co dali wówczas dali radę.

Moje trzy grosze do pomiaru grubości opon. Dlaczego właściwie nie można brać wymiaru z napisu na oponie? Czy różnice bywają aż tak istotne? Czy większe niż rozrzuty pomiarów robionych przez różnych sędziów różnymi przyrządami, przy być może także różnym ciśnieniu? Przecież nawet suwmiarką można oponę zmierzyć ze sporym błędem. Nie lepiej po prostu zgodzić się, że producent z grubsza wie co pisze i nie zamierza oszukać naszych orgów?

Andrzej 54
Posty: 2
Rejestracja: 03 listopada 2015, 10:29 - wt

Re: Punktacja rankingu Pucharu Polski

Postautor: Andrzej 54 » 04 listopada 2015, 07:00 - śr

Co do szerokości nominalnej opon. Ta sama opona układa się różnie na obręczach o różnych szerokościach. Przećwiczyłem to na własnym sprzęcie. W rowerze "innym" stosuję wąskie, wyścigowe obręcze i po założeniu opony o szerokości nominalnej 35 mm wyszło mi 32 mm, czyli poniżej normy regulaminowej. Cóż, kupiłem szersze... :D

Ireneusz L
Posty: 40
Rejestracja: 28 kwietnia 2015, 18:34 - wt

Re: Punktacja rankingu Pucharu Polski

Postautor: Ireneusz L » 05 listopada 2015, 09:12 - czw

Nie wiedziałem, że różnice szerokości nominalnie takich samych opon (a nawet tych samych) mogą być tak znaczne i w pierwszej chwili Andrzej mnie przekonał, że pomysł bazowania na danych producenta, a zarazem prostego uniknięcia sytuacji opisanych przez nefer14 poprzez zabranie sędziom możliwości interpretacji, że ten pomysł jest do kitu. Ale spójrzmy na to od innej strony. W jaki sposób szerokość opony wpływa na walory szybkościowe? Wydaje mi się, że ten wpływ jest głównie pośredni. W węższej oponie da się zastosować wyższe ciśnienie przy mniejszej ilości zużytego materiału. Zmniejszają się opory toczenia i waga i dlatego jest ona "szybsza", a nie bezpośrednio dlatego, że ma mniejszą szerokość. A więc jeśli ktoś weźmie oponę 35mm założy na inną obręcz i napompuje tak że mu wyjdzie fizycznie 32, to jest wątpliwe czy na tym coś zyska. Poprawcie mnie jeśli się mylę. A jeśli nie, to wracam do propozycji zmiany regulaminu - niech sędziowie biorą jednak dane producenta, a nie suwmiarki, ekierki czy ceowniki, mierząc według własnego uznania i trzymając uczestników w niepewności.


Wróć do „Regulamin Pucharu Polski”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron